The smart Trick of דמנציה סופנית That No One is Discussing

Wiki Article

שינוי מיקום של חפצים ואיבוד חפצים וכן איבוד היכולת לחזור על צעדים

בשלבים המתקדמים של כל המחלות שגורמות לדמנציה, האדם יחווה שינויים המאותתים שהוא נמצא בשלבים מתקדמים מאוד בחייו ועשוי אף להתקרב לסופם. אף אחד לא אוהב לחשוב על סוף החיים ועל פי רוב אינו מייחל לסופם.

טיפול בהפרעות אכילה –  בשלבים מתקדמים בהם החולה מסרב לאכול או שאיננו מסוגל לאכול ולשתות, יש להאכילו כמויות קטנות בכפית. לעיתים ניתן לשקול הזנה מלאכותית.   

אשפוז בית בקורונה: חלופה איכותית ובטוחה לעומס בבתי החולים

ככל שהמחלה מתקדמת והתסמינים מחריפים, הטיפול נועד להקל על סבלו הפיזי של החולה ולמנוע אשפוזים הכרוכים בסיכון לזיהומים ולתחלואה נלווית כגון דלקת ריאות, דלקת כליות ומחלת חום חוזרת. הטיפול בחולה מוגדר טיפול תומך (פליאטיבי) והוא יכול להינתן בבית במסגרת של הוספיס בית, הממומן על ידי קופות החולים או במסגרת של מוסד סיעודי.

מבחינת תסמינים חיצוניים, אם הגעתם לחלק זה באתר של צבר רפואה אז אתם לבטח מכירים היטב את התסמינים, המתפתחים במשך תקופה עד להחמרה שכבר מהווה פגיעה מהותית בתפקוד היומיומי של החולים. נציינם בקצרה כדי להשלים את התמונה: פגיעה בזיכרון, ליקויים ביכולת הלמידה של המוח, פגיעה שפתית, פגיעה בעיבוד מידע, קשיים משמעותיים בהתמצאות במרחב, שינויים קיצוניים בדפוסי אופי והתנהגות, ובשלבים מתקדמים חוסר יכולת לזהות בני משפחה, אובדן יכולת הבליעה, וכן הלאה.

כמו כן על מנת למנוע בעיות תקשורת, יש להרגיל את בני המשפחה לסגנון תקשורת חדש עם קרוב המשפחה הדמנטי, המבוסס על שימוש במשפטים ברורים, קצרים ופשוטים.

כמו-כן אנו דנים בהשפעת ההזנה בגא”מ בחולים דמנטיים על אורך חייהם ובדילמה של מניעת אוכל מחולה דמנטי בסוף חייו.

כמו כן אימון המוח באמצעות קריאה, פתירת תשבצים ומשחקי חשיבה וכן קיום חיי חברה בריאים.

בשלב זה המערכת החיסונית נחלשת ולכן החולה נוטה יותר להידבק מזיהומים

במרבית המקרים, תאי המוח באזור מרכז הלמידה והזיכרון (היפוקמפוס) הם הראשונים להינזק. לכן אבדן הזיכרון הוא בדרך כלל בין התסמינים הראשונים של מחלת האלצהיימר. זו הסיבה שבעבר נהגו לכנות את מחלת האלצהיימר 'מחלת השכחה'. 

על פי רוב  קיימת ירידה ניכרת במשקל בשל חוסר רצון לאכול  וקושי לבלוע מזון

מחלת האלצהיימר מתבטאת בהתנוונות הדרגתית של תפקודים שונים, שיכולה להמשך שנים רבות או תקופה קצרה בהרבה. המחלה דמנציה סופנית גורמת לניוון של תאי עצב במוח עד למות התא. התיאוריה המובילה כיום היא כי ניוון תאי העצב מתרחש כתוצאה מכשל כלשהו המוביל להצטברות חלבון העמילואיד וחלבון הטאו ברקמת המוח, דבר המקדם תהליך ניווני.

כאמור דמנציה היא קבוצה של תסמינים האופייניים למחלות ניווניות של המוח, והשכיחה ביניהן היא מחלת האלצהיימר.

Report this wiki page